Verdens eggdag er andre fredag i oktober

Det finnes mange matvarer og matretter som har sin egen dag og andre fredag i oktober er verdens eggdag. Jeg benytter anledningen til å legge ut noen retter, hvor egg spiller hovedrollen.

Ostesufflè er en av mine barndomsfavoritter og du finner en bra oppskrift her.

Eller hva med en liten omelett til frokost eller lunsj? Jeg har lagt ut flere varianter, men denne smaker veldig godt.

Eggesalat er en deilig påleggsalat, som jeg komponerte en gang det var kokt for mange egg på jobben. Du finner oppskriften her.  

Det er ikke bare hønseegg som har dagen sin. Hva med en salat med vaktelegg? Oppskriften finner du her.

Da ønsker jeg deg en fin dag og håper du fant litt inspirasjon til å feire egget. Om du vil se flere oppskrifter med egg, kan du søke på egg her.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg