Pizza vindaloo

På vei hjem fra jobben, kom jeg til å tenke på at jeg aldri noen gang har smakt en indiskinspirert pizza, og tenkte at det sikkert kunne være godt. Jeg fant et glass med vindaloosaus i kjølerommet og da ble det enkelt.Om jeg skal si det selv, ble det veldig vellykket.

Fyllet:

300 g lammekjøtt i strimler (ev. kylling eller annet kjøtt du har lyst på)

1 løk i strimler

1 glass indisk vindaloosaus

2 paprika i strimler (gjerne forskjellige farger)

200-300 g reven ost etter eget ønske, gjerne flere slag og gjerne vellagret

1 liten potte frisk koriander

Brun kjøttet og og løken i litt olje. Tilsett sausen og la det koke inn litt, til sausen får passe konsistens og ikke for flytende.

Lag pizzabunn, du finner oppskrift på en veldig bra bunn her

Etter at bunnen er forstekt litt, legges fyllet på, deretter ost og paprika. Stek pizzaen i ovnen på 225 grader til osten er gyllen. Dryss over koriander og server. Om du ønsker, kan du servere pizzaen med raita, som du finner oppskrift på her og pappadums.

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å gå inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg