Pizza med skinke, ananas og sjampinjong

Denne pizzavarianten har vel blitt en klassiker. Jeg synes ananas smaker friskt og god på pizza og balanserer salte smaker godt.

Sausen:

1 liten boks Mutti pizzasaus

1 ss oregano

2 fedd finhakket hvitløk

1 ts timian

Bland Mutti pizzasaus, oregano, hvitløk og timian i en kjele og la det koke i min. 15 min på svak varme. Sausen smaker nesten bedre jo lenger den får koke.

Topping:

Div. ost etter eget ønske, jeg liker å bruke litt vellagrede oster

Mozarella

1 god neve sjampinjong i skiver

1 liten rødløk i strimler

1/2 paprika i strimler

1 boks ananas

1 pk provenceskinke eller annet kjøttpålegg som må brukes opp

Lag pizzabunnen slik:

https://aperitivomat.blogg.no/1542179510_pizzabunn.html

Bre pizzasausen over den halvstekte bunnen. Strø på osten, bortsett fra mozzarellaen. Fordel de andre ingrediensene utover og legg på mozzarella. Stek pizzaen ferdig på 250 grader. Du ser når osten er gyllen og fin. Pynt gjerne med litt urter før servering, jeg har brukt basilikum.

1 kommentar
    1. Skinke- og ananaspizza er en herlig klassiker! Elsket og hatet! Jeg tilhorer definitivt den forste kategorien. Det er noe med kombinasjonen litt salt skinke og sot ananas som er smashing. Og gjerne med en stor skje rommedressing pa toppen! Da bllir jeg skikelig 80-talls nostalgisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg