Frokostomelett

Jeg liker å kose meg med en lang og hyggelig frokost når jeg har fri. I dag har vi lagd en enkelt omelett og den smaker ekstra godt, sammen med hjemmelaget brød.

Jeg starter med å steke en pakke bacon. Jeg bruker tørrsaltet bacon. Det er litt dyrere, men du slipper å se at baconet krymper til nesten ingen ting. Når baconet er stekt, kutter jeg det i små biter. 4 egg, 4 ss fløte et lite dryss salt og pepper piskes lett sammen. Hell blandingen over i en stekepanne med smeltet smør. La blandingen stivne litt, mens du rører forsiktig med en stekespade. Når omeletten er halvstiv, tilsettes fintrimlet purre, baconet og noen skiver ost. Når omeletten er klar til servering, strør du over et lite dryss finhakket kruspersille, bretter den ene halvdelen over den andre og hvelver den over på et fat. Pynt med tomater, agurk og litt persille, om du vil.

Du finner en lettvint brødoppskrift her:

http://aperitivomat.blogg.no/1483264489_.html

   

https://tracking.adviralmedia.com/click/386/56604/scandinaviandesigncenter

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg