Japansk fiskesuppe

Jeg er ofte i Tollbugata i Drammen. Der ligger det flere spennende matbutikker, med mat fra mange asiatiske land. Jeg kjøper alltid ingredienser jeg aldri har sett før og oppgaven når jeg kommer hjem, er å finne ut hva jeg skal bruke dem til. Det er alltid like spennende, blir ikke alltid like vellykket, men vanligvis blir det godt.


Denne gangen har jeg blandt annet kjøpt disse to produktene:

Etter en runde på internett, fant jeg ut at jeg vile bruke dem til en fiskesuppe med tofu.

Jeg startet med å frese 2 strimlede løk i en gryte til de ble blanke. Deretter tilsatte jeg 1 pk shitakesopp, 1 fl. sukiyakisaus, 1 fl. yakinikusaus og 5 dl vann. Jeg lot det koke i noen minutter før jeg tilsatte 3 strimlede vårløk, 1 pk tofu i terninger og 300 g torskefilet i terninger. Jeg lot det trekke til fisken var klar.

Jeg serverte det med friske bønnespirer og omelett i strimler. Omeletten er laget av 2 sammenpiskede egg, 2 ss vann, salt og pepper og stekt i stor panne, så den blir tynn og fin.

Dette ble en skikkelig god og smaksrik suppe, som jeg kan anbefale. Vi skal garantert lage den igjen.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg