Pizza quattro formaggi

Pizza Quattro formaggi, eller pizza med fire oster er en av de tradisjonelle italienske pizzavariantene. Jeg spiser den alltid når jeg er i Italia og synes den kan smake helt fantastisk. Ikke la deg skremme om du ikke liker blåskimmelost. Den blir som et krydder på pizzan. Jeg bruker ofte blåskimmelost på andre pizzaer også, f.eks. til kjøttdeig eller skinke.

Oppskrift på pizzabunn finner du her

Til pizzasausen bruker jeg 1 boks hakkede tomater (helst Mutti), 1 strimlet løk, oregano, salt og pepper. Alt koker til det blir søtlig.

Pizzaen toppes med fire oster. f.eks. gorgonzola, parmesan, mozzarella og ricotta. Det smaker ekstra godt om osten er vellagret.

 

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å gå inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg