Ørretforrett

Denne forretten lager seg nesten selv. Fisken gjøres klar i minimum 2 timer før servering og settes kaldt. Det sprø landbrødet legges på ved servering.


Jeg bruker rå 200 g ørret, som jeg legger i fryseren i et par timer, før jeg skjærer 5 tynne skiver til hver tallerken. Resten av laksen finhakker jeg og blander med 1/2 finhakket rødløk, 2 ss valnøttolje, saften og revet skall fra 1/2 lime, 1 ss finhakket kjørvel, salt og pepper. Blandingen danderer jeg over ørreten og setter det kaldt i minimum 2 timer. Syren gjør at ørreten blir “kokt” uten varmbehandling.

Jeg pynter med litt kjørvel og ved servering legger jeg på tynne skiver av landbrød, som jeg har lagt i tørr panne for at de skal bli sprø.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg