Spansk potetomelett eller tortilla – perfekt tilbehør til en tapasmeny, eller en god lunsjrett

Om du skal lage tapas, eller om du bare skal ha en god lunsjrett, er dette et godt alternativ.


Jeg starter med å skjære 2 løk og 2-3 rå poteter i skiver. Jeg steker det på svak varme i olivenolje, til potetene er gjennomstekte. Jeg snur på blandingen av og til, så den ikke brenner seg.

Jeg visper sammen en blanding av 4 egg, 4 ss fløte (du kan bruke melk eller vann), 2 finhakkede hvitløksfedd, salt og pepper og heller den over potetblandingen.

 

Jeg setter på lokk og lar det stå noen minutter  for å stivne litt, før jeg strør over reven ost og små, halve tomater.

Jeg setter på lokket igjen og lar det stå på svak varme til tortillaen er stivnet og osten smeltet. Serveres med godt brød, for eksempel landbrød eller olivenbrød.

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg