En deilig, solfylt søndag og jeg tar opp poteter fra kjøkkenhagen

Sommeren nærmer seg slutten og det kan vi merke på kjøkkenhagen. Potetene er klare til å tas opp. Jeg lot noen av mandelpotetene jeg kjøpte i vinter, bli liggende igjen på kjølerommet, sånn at de fikk groer. Når våren kom, brukte jeg dem som settepoteter. Premien kommer nå fremover, når vi kan spise poteter fra egen avling.


Jeg vil bruke de første potetene til å lage en lun, gresk potetsalat og servere den med greske kjøttboller.

Vi har en tomatplante og en chiliplante som lever i harmoni i en kasse på verandaen. Selv etter at vi har høstet og spist av begge, er det fortsatt mye mer  igjen, men det er ikke modent enda. Nå får vi håpe på en mild og solfylt tid fremover, så vi får glede av den gode, solmodnede smaken.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg