Spareribs med coleslaw

Den ferdigmarinerte spareribsen du får kjøpt er alt for salt etter min smak. I tillegg synes jeg ikke den er mør nok, så jeg har funnet min egen metode for å gjøre den bedre.

 

 

Jeg legger den i langpanne i ovnen, fyller i ca. 2 dl vann, tar folie over og setter den på 100 grader i ca. 4 timer. Deretter har jeg variert litt i forhold til været. Om det er utevær, har jeg brunet den på en folie på grillen og om det er innevær, har jeg tatt av folien, helt av vannet om det er for mye og brunet den på 200 grader. For begge metodene, smører jeg på Sweet Baby Ray’s Hickory & Brown Sugar saus hvert kvarter, til spareribsen har fått lekker, blank og brun overflate. Jeg kan garantere at den er så mør, at den faller av beina og smaker helt nydelig. Jeg serverer som oftest med båtpoteter, som du finner oppskrift på lenger ned i bloggen og hjemmelaget coleslaw.

 

Coleslawen lager jeg enkelt ved å blande 1 pose majones med 1 boks creme fraiche, saften av ½ lime, 2 ss sukker, 2 ss HP saus, 4 ss agurkmiks, 1 ss eplesidereddik, salt og pepper. Til dette rører jeg inn 1 pose med ferdigrevet gulrot og kål, men om du har lyst på litt mer jobb, kan du rive gulroten og finsnitte kålen selv.

 

 

https://tracking.adviralmedia.com/click/386/56604/scandinaviandesigncenter

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg