Deilig reinsdyrbiff med viltsaus, båtpoteter, kantareller og romanesco

Du finner en fantastisk mør reinsdyrbiff, som jeg vil anbefale, i frysedisken. Vi skal servere den med en nydelig viltsaus, selvplukkede kantareller, båtpoteter og romanesco i dag.

  

Jeg starter med båtpotetene. Jeg risler litt olivenolje i en langpanne, deler potenene i båter, legger dem i langpanna, tar på salt og pepper, risler over litt mer olje og setter dem i ovnen på full guffe. Når de begynner å få litt farge, skrur jeg ned til 200 grader og lar dem steke til de er sprø utenpå og myke inni.

 

Til sausen bruner jeg en finhakket rødløk i smør, før jeg tilsetter viltfond, fløte, rømme, brunost, knust einerbær, timian, rosmarin, bringebær- og vaniljesaus, tyttebærsyltetøy, salt og pepper. Kokes på lav varme til sausen har riktig konsistens (ca 30 minutter). Om du ikke får tak i bringebær- og vaniljesausen, kan du bruke noe annet å søte sausen med, f.eks. mer tyttebærsyltetøy.

Kjøttet har vi grillet som vanlig biff, slik at det er rosa inni. Kantarellene stekes i smør i en egen panne og romanescoen kokes i vann til den har litt tyggemotstand.

Om du vil ha et vintips til dette deilige måltidet, så passer denne Ripassoen godt og blir nesten som karamell i munnen:

 

 

Restore oppbevaringskurv:

https://tracking.adviralmedia.com/click/386/56604/scandinaviandesigncenter

 

 

https://tracking.adviralmedia.com/click/460/56604/nakd

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg