Mathallen på Vulkan

Sist jeg hadde bursdag, fikk jeg ikke vite hva jeg skulle, annet enn å pakke en koffert og at vi skulle overnatte på hotell i Oslo. Bare noen som kjenner meg veldig godt, vet at en drømmedag for meg, kan være å gå fra matmarked, til matmarked for å kikke og å smake. Denne bursdagen ble to matmarkeder, show på latter og middag på restaurant til slutt. En perfekt dag for meg.

Første matmarked var på Vulkan, hvor vi også fant en liten restaurant, hvor vi fikk servert masse deilige småretter til lunsj.

Siden jeg er av det slaget som liker å ta bilder av mat, får dere et lite utvalg her. Det er ikke noe å si på utvalget av søtsaker og det finnes pyramider med min favoritt, franske makroner.

Det kan ikke bli mye lekrere enn dette…

Det er mulig å få kjøpt masse spennende med seg hjem og jeg fant et nytt merke, “Drit forbanna”, som ikke jeg hadde hørt om før.

Det finnes også deilig spekemat, både kortreist og mer eksotiske varianter.

Både frukten og grønnsakene ser veldig fersk og innbydende ut.

Kjøttdiskene er et kapittel for seg. Fint utvalg og det lyser god kvalitet lang vei.

Her ligger kjøttstykkene til mørning og ser helt fantastisk ut..

Ostediskene bugner av vellagrede og velsmakende oster. Nesten synd vi ikke skulle hjem om kvelden og spise ost og kjeks…

Det var så mye lekkert å smake på, så det ble skikkelig vanskelig å velge seg et sted å sitte til lunsj.

Men valget falt til slutt på denne lille restauranten og det angret vi ikke på.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg