Hjemmelaget fiskekraft

Det er enkelt og billig å lage fiskekraft selv. Når jeg kjøper fisk i fiskedisken og de skjærer ut filetene for meg, tar jeg alltid med avskjæret. Dette legger jeg i en kjele når jeg kommer hjem, heller på vann og legger i grovhakket løk, hele pepperkorn og laurbærblader. Jeg bruker ofte gulrotskiver og purre også.  

Jeg lar det trekke i ca. 30 minutter, før jeg siler av kraften og lar den koke videre til halv mengde, så det tar mindre plass i fryseren. Jeg heller kraften i passe store bokser, som jeg tar opp igjen og bruker i sauser og supper.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg