Oksecarpaccio – forrett, lunsjrett eller en lett kveldsrett

Godt nyttår! Jeg starter året med å legge ut den nydelige forretten vår fra i går kveld. Dette er en rett jeg har laget i noen år og smakene harmonerer veldig godt.


Carpaccio kan lages på mange måter, med basisen er rått kjøtt av god kvalitet. Jeg har brukt oksefilet, som jeg har fryst ned og tint langsomt i kjøleskapet. Når fileten var halvtint, skar jeg den i løvtynne skiver, ca 100 g per person. Disse la jeg ut over tallerkner. På kjøttet har jeg lagt pistasjnøtter, ruccola og parmesan. Jeg har rislet over litt god olivenolje og en tyktflytende balsamico. Til slutt har retten fått et dryss nykvernet pepper og salt.

 

 

.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg