Tapas – spanske småretter, som kan varieres nesten i det uendelige

Tapas kan varieres nesten i det uendelige. Det behøver ikke å være så mye jobb heller, det bestemmer du selv.

Det fine med tapas er at gjestene selv kan velge det de har lyst på og at tapasmåltidene gjerne varer lenge, noe vi synes er hyggelig.

Denne gangen har jeg brukt kyllingklubber, syltet mango, fylt chili, syltet paprika, soltørkede tomater og spanske oster, som du får kjøpt på Meny. I tillegg har vi mozzarellakuler, en couscoussalat, bønnesalat,  fylte dadler, oliven, aioli, og en deilig, spansk spekeskinke.

Omeletten er hva spaniolene kaller en tortilla. Vår består av stekte potetskiver, baconterninger, sammenpisket egg, fløte, kajennepepper, salt og pepper. På toppen har vi lagt finstrimlet vårløk og reven ost.

Jeg serverer alltid med deilig brød til, for eksempel olivenbrød eller foccatia. Begge fås kjøpt ferdige, men er også enkle å bake selv.

Det gule serviset er håndmalt og vi har tatt det med hjem litt etter litt, fra Spania.

 

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

1 kommentar
    1. Tapas er nydelig 🙂 Vi var i Spania i oktober og spiste mye tapas 🙂 Jeg har flere tapasinnlegg i bloggen min, både fra Spania og hjemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg