Sautert mangold

Jeg har fått en bunt med mangold i posen fra Sylling Andelslandbruk. Jeg har lest litt og funnet ut at den kan brukes på samme måte som spinat. Jeg vil sautere den og bruke den sammen med helstekt kalvefilet.

Jeg starter med å frese en strimlet løk med 2 fedd hvitløk i en god kladd smør. Jeg skjærer vekk den grove stilken på mangolden og strimler bladene fint. Når løken er mør, legger jeg i mangolden, salt og pepper. Jeg rører det sammen til mangolden faller sammen og serverer.

 

Mangolden er den flotte grønnsaken med de røde og gule stilkene på bildet.
https://www.facebook.com/infosyllingandelslandbruk/?fref=ts

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg