Krydder

Jeg har fått noen spørsmål om krydderbeholdningen min – ja, den er innholdsrik. I tillegg har jeg alltid urter på benken, eller i kjøkkenhagen på sommeren. Den flotte krydderhyllen på 80 x 100 cm har kjæresten min snekret sammen og malt i samme farge som kjøkkeninnredningen vår.

Du trenger selvfølgelig ikke alt dette for å lage mat, men jeg handler en del krydder i asiatiske butikker, som selger det meste mye billigere, enn de gjør i de norske kjedebutikkene.

For noen år siden, da vi oppdaget den fantastiske nordafrikanske matkulturen, bestilte vi krydder fra England. Det så tydeligvis ut som tvilsomt pulver og ble åpnet av Tollvesenet, på veien hjem til oss. Det har heldigvis blitt enklere nå og vi får tak i det meste i Norge.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg