Nøtteterte

Det ble ikke tatt hensyn til at vi var barn, når det gjaldt mat, i min oppvekst. Vi måtte alltid smake på det som ble servert og det ble ikke laget spesielle barneretter. Jeg er veldig glad for det nå. Jeg har blitt veldig altetende og er aldri redd for å smake på noe nytt.

Nøtteterte er min barndoms favorittkake og den er godt dynket med konjakk, så det er vel litt spesielt. Oppskriften befinner seg på den aller første siden i den gamle, håndskrevne kokeboka mi. Jeg synes fortsatt denne kaken er veldig god og bruker den gjerne som dessert.

Hasselnøttkjernene skal selvfølgelig males. Om du ikke vil bruke konjakk, synes jeg at Bristol Cream eller en annen lignende sherry er et greit alternativ.

Etterhvert har jeg også begynt å høvle litt sjokolade over eller legge på litt eksotiske frukter til slutt, for å pynte den opp litt. Det gir også litt ekstra god smak.

… og til dere som kjenner meg godt og stusser på håndskriften min – som dere ser, var det håp for den en gang i tiden.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg