Marinert ost – godt i salater, eller som en av ingrediensene i et tapasmåltid.

Jeg startet å lage denne osten, da Tine sluttet å lage en tilsvarende, for noen år siden. Jeg tar den ofte med meg til jobben, der den er et populært tilbehør til salaten i lunsjen. Marinaden kan brukes som dressing til de som ønsker det. Jeg bruker den også ofte som en av smårettene i et tapasmåltid.

Du blander 3 dl olivenolje, 3 dl rapsolje, 1 glass god oliven, 1 glass marinerte, soltørka tomater, 1 glass marinerte hvitløksfedd, 1 ts pepper, 1 finhakket chili og 1 pose Knorr dressingmix (det finnes flere varianter og jeg liker å variere). Jeg rører godt sammen før jeg tar i gulost (f.eks. jarlsberg) i terninger. Osten kan brukes med en gang, men blir best om den får trekke til seg smaker i et døgn eller to.

 

 

Rebecca Stella:

Free worldwide shipping – Delivery in 1-3 days

https://tracking.adviralmedia.com/click/461/56604/rebeccastellacom

4 kommentarer
    1. OOouuuuuFFFFFF…..
      Jeg eeeelsker ost….
      oliven….
      og sopp….(jeg vet du ikke hadde med sopp her)
      Soltørka tomater…OMG…jeg kan spise en hel pakke som snacks..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg