Morgenstund har gull i munn

En ny, fantastisk sommerdag og jeg har fått en del spørsmål om utekjøkkenet.

Jeg kjøpte tre blomsterbord hos Clas Ohlson, som kjæresten min delvis demonterte og skrudde sammen med deler fra et gammelt grått gjerde vi ikke skal ha lenger.

Vasken og armaturet er kjøpt hos IKEA og kurvene er fra Jysk. Det ble selvfølgelig ikke plass til skuffer under vasken, så der er bare skuffefrontene limt på igjen. Bak forhenget har vi satt en gassflaske til kokeapparatet og en liten varmtvannsbereder. Forhenget har jeg sydd av to koppehåndkler fra Green Gate, der er også gryteklutene fra. I kurvene har jeg lagt utstyr vi trenger til matlagingen og til renhold av kjøkkenet.

Knottene er håndmalte og bestilt fra Leilas Loft, i USA. Jeg var veldig spent på om de kom til å passe til tekstilene jeg allerede hadde kjøpt, men det ble en fulltreffer.

Bestikkurven og tørkerullholderen kommer fra Riviera Maison.

Trekassene vi kjøpte på Kremmerhuset er kun skrudd opp på veggen og brukes som hyller. I hyllene har jeg satt ting jeg fant i skuffer og skap.

Insektshotellet er kjøpt på Felleskjøpet, men siden det ikke bor noen inseker der, har vi pyntet det med våre egne.

Jeg bestilte kokeapparat fra Marine Shop og oppdaget ikke før det ble levert, at det var for innbygging. Siden vi ikke hadde lyst til å miste flere skuffer, ved å bygge det inn, kom mannen min på at vi kunne halvere en av trekassene og feste det der. En veldig kjekk løsning, for da er den flyttbar og vi har mer tilgjengelig benkeplass når hele familien vil lage mat sammen.

Til høyre for kjøkkenet står grillen vår, med enda en kokeplate og foran står spisebordet, som også er hjemmesnektret. Utekjøkkenet har virkelig blitt en deilig og praktisk oase for matlaging, som vi er strålende fornøyde med. Vi lager alltid mat der når været tillater det, sånn som i dag, når jeg skal lage deilig fish and chips med tartarsaus.

 

 

 

6 kommentarer
    1. Elsker det allerede 😀 Og gleder meg til matlaging, og rosévin drikking der, når jeg kommer hjem igjen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg